Lezen moet wel leuk blijven.

10 januari 2015 | Jeanny Pluijms

      Afbeelding2 Hier nu het derde deel over technisch lezen.

                                     Hoe kan ik zo helpen dat het voor samen leuk blijft?

 

Meer informatie over het vloeiend lezen om te komen tot tempo verhoging. Wat is ‘zoemend lezen’ (groep 2 en 3)? Muziek bij het lezen, herhaald lezen, voor-koor-door(zelf) lezen zijn begeleidingsvormen.

Bij de ‘wacht-hint-prijs aanpak’ leest u wat u kan doen wanneer u kind een fout leest. Moet ik dan direct verbeteren of wacht ik even?

Met de zin: ‘Voor je een rijbewijs krijgt, moet je eerst vergoednaming doen’ ervaart u zelf de relatie tussen technisch lezen, automatisering en leesbegrip. Je herkent delen en zo lukt het het woord te lezen. Hardop lezen maakt het makkelijker. Soms helpt het begrip van de tekst om sneller tot het juiste woord te komen.

Taalzee en Leesrace.

Met het computerprogramma ‘Taalzee’ en de oefenbladen van ‘Leesrace’ hebben we u voor de kerstvakantie ook oefenmogelijkheden gegeven voor het technisch lezen.

Wanneer u daar vragen over heeft of de informatie gemist hebt, kunt u altijd terecht bij de groepsleerkracht. Het zijn beide oefenprogramma’s welke in de praktijk effect hebben aangetoond, en  zelfs nog wel binnen korte tijd.

Open de bijlage voorde informatie. Lezen moet wel leuk blijven

Tot zover de informatie over het technisch lezen.

De volgende keer zal ik meer vertellen over het toetsen op Cleijn Hasselt. Naast de toetsen voor  technisch lezen, krijgt u ook informatie over de andere citotoetsen